WORKSHOPS

SPILSPEJLET

SPILSPEJLET


En times spil siger mere om dig end et helt års samtale…. Uanset om det er en fodboldkamp, et digitalt online-spil eller en omgang backgammon, så siger vores adfærd i alle spil noget om os.


Spil fortæller om vores vaner, tankemønstre, holdninger og perspektiver, men også hvordan vi ganske konkret håndterer modgang, medgang, samarbejde, fejl, frustrationer og samvær med andre mennesker.


Men hvad sker der rent adfærdspsykologisk, når vi spiller spil og løser gåder sammen? Hvilke læringer kan vi tage med os ud i vor praktiske hverdag, og hvordan kan spil forme os til fremtiden?


Mangler du/I et anderledes men uforglemmeligt koncept til jeres næste personalearrangement er løsningen her.  

Sammensæt selv din pakke

FOREDRAG

- Hvordan spil former os

- Hvorfor vi spiller

- Undrevisning & Fejlmodighed

- Hvad vi lærer om os selv og andre 

ESCAPEROOM

HV?M kommer ud til jeres virksomhed og sætter et escaperoom op i et eller flere af jeres eksisterende lokaler. Eksempelvis et mødelokale. Herefter sendes kollegerne ind på skift for at løse rummet, mens en gamemaster står klar til at hjælpe og give feedback.

GÅDEJAGTER

Gruppevis drager kollegerne på gådejagt i byrummet og får både samarbejdet, rørt sig og konkurreret indbyrdes. Alt i mens de har det sjovt sammen.


BRÆTSPIL

Sideløbende med de andre aktiviteter medbringer HV?M en række relevante brætspil, der sætter fokus på samarbejde, samskabelse og nysgerrighed på hinanden. Derved bliver kollegerne klogere på sig selv og hinanden.

Formålet

Udover at sammen løse en historisk gådejagt i Aarhus midtby, så giver dagen alle deltagere et unikt adfærdspsykologisk indblik i, hvordan spil dels fungerer som et levende spejl på egen personlighed, dels træner fejlmodighed, frustrationskontrol og undrevisning. 

Hvorfor vælge HV?M

Vi er et hold af formidlere og spildesignere med årelang erfaring fra museumsbranchen, spilindustrien, undervisningssektoren og kulturhistoriske institutioner. Derfor kan vi tage udgangspunkt i en dyb faglighed i naturvidenskab, spildesign, adfærdspsykologi og kulturhistorie, når vi tilrettelægger vores gådejagter.